سه اصل اساسی کاهش وزن

ارسال شده توسط admin 2015/08/04 06:12:12 0 دیدگاه ها سلامت,تناسب اندام,تغذیه سالم,سبک زندگی,

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا با وجود این که مراقب غذایتان هستید، اما وزنتان در حال بالا رفتن است؟ کاهش وزن فقط با شمارش کالری ها یا پرهیز از یک گروه غذایی خاص، میسر نمی شود. کاهش وزن را مانند یک صندلی با سه پایه در نظر بگیرید: این صندلی بر سه پایه ای که دارد، استوار است٬ اما اگر یک پایه، کم شود، کل صندلی از هم می پاشد.به همین دلیل است که شما هرگز از رژیم تنها، نتایجی را که انتظار دارید، دریافت نمی کنید.

سه اصل مهم برای یک کاهش وزن سالم عبارتند از: رژیم غذایی، ورزش و سبک زندگی سالم. اگر شما هر یک از این ها را از این معادله حذف کنید، کاهش وزن موثری، نخواهید داشت و حتی اگر هم داشته باشید، سریعا تمام وزنی که از دست داده اید را دوباره اضافه می کنید. در مقاله امروز، به طور دقیق درباره تمام عناصری که باعث افزایش روند کاهش وزن شما و حفظ وزن بدست آمده تان برای طولانی مدت می شوند، صحبت می کنیم.

1.کاهش وزن و رژیم غذایی:

رژیم غذایی، رایج ترین روش برای کاهش وزن است که اگر به درستی انجام شود، می توانید از ۳ تا ۵۰ کیلوگرم وزن از دست دهید. رژیم های غذایی امروزی، شامل مواد غذایی چاق کننده و کاملا فراوری شده هستند. با کاهش مواد غذایی ناسالم، شما کالری کمتری مصرف می کنید و به منظور کاهش وزن، باید بیشتر از کالری مصرفی، کالری بسوزانید.

هزاران رژیم غذایی وجود دارد. این برنامه های غذایی، چیزهای زیادی را وعده می دهند، از کاهش وزن سریع تر گرفته تا فواید سلامتی طولانی مدت. حقیقت این است که شما مجبور نیستید برای کاهش یا حفظ وزن، هزینه یک برنامه غذایی فانتزی را تقبل کنید. بیاموزید که باید چه نوع مواد غذایی مصرف کنید. برنامه های غذایی تهیه کنید که شامل سبزیجات پر فیبر، میوه ها و غلات سبوس دار باشند. مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید و برای تامین پروتئین، از مرغ و ماهی استفاده کنید. کنترل سهم غذایی نیز بسیار کمک کننده است. با توجه بیشتر به سهم غذایی، احساس محرومیت نخواهید کرد. همه این ها منتهی به یک کاهش وزن سالم می شوند.

2.کاهش وزن و سبک زندگی:

این که مراقب چیزهایی که می خورید، باشید، یک چیز است و ایجاد یک شیوه زندگی سالم برای کامل کردن رژیم غذایی، یک چیز دیگر. اگر سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید، رژیم غذایی تان، موثرتر خواهد بود.این کار را با کنار گذاشتن عادات ناسالمی مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن نوشیدنی های ناسالم،آغاز کنید.

اگر سبک زندگی بی تحرکی دارید، می توانید با تغییرات کوچک، وضعیت بدنی تان را بهتر کنید. مجبور نیستید برای متناسب شدن، عضو باشگاه های گرانقیمت شوید. به غیر از ورزش، مصرف مواد غذایی ناسالم یا عادات ناسالم را کاهش دهید. به عنوان مثال اگر اهل غذا خوردن احساسی هستید، راه هایی برای کنار آمدن با استرس و اضطراب پیدا کنید. اگر مدیریت بعضی چیزها در خانه یا محل کار، سخت شده ، کمی یوگا یا تمرینات تنفسی انجام دهید.

3.کاهش وزن و ورزش:

از بین سه اصل کاهش وزن، ورزش از بقیه مهم تر است. افراد رژیم گیرنده معمولا از ورزش دوری می کنند چون به نظرشان، کار سختی است. اما نابرده رنج، گنج میسر نمی شود. ورزش، مزایای بسیاری دارد. باعث تقویت و ساخت عضله می شود. از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند. همچنین ورزش به حفظ وزنی که از دست داده اید،کمک می کند. حالا تصور کنید که ورزش را با رژیم غذایی و سبک زندگی سالم، ترکیب کنید. با این کار، شما برای طولانی مدت، از تمام این مزایای سلامتی، بهره مند می شوید.

مجبور نیستید پول زیادی صرف تناسب اندام کنید. یک پیاده روی 30 دقیقه ای برای سرعت بخشیدن به شروع برنامه تناسب اندامتان، کافی است.مهم این است که به تدریج کارتان را آغاز کنید. هنگامی که قدرت و استقامتتان را با پیاده روی، افزایش دادید، دویدن آهسته را آغاز کنید. بعد از آن می توانید برای متناسب شدن، به سراغ شنا، دو یا دوچرخه سواری بروید.

همچنین می توانید در خانه، تمرین کنید. اینترنت، محلی عالی برای جستجوی برنامه های تناسب اندام و تمرینات خانگی است. حرف آخر این است که اگر به متناسب ماندن، متعهد باشید، راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، بدون آن که حتی یک سکه، خرج کنید.

دیدگاه شما چیست؟